Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Velkommen til Finsehytta

Finsehytta er et fantastisk utgangspunkt for turer både sørover på Hardangervidda og videre inn i Skarvheimen. Hytta ligger sentralt plassert midt imellom Hardangerjøkulen og Hallingskarvet. Med tog nesten til døra er Finse stedet for skiturer til lang ut i mai. På sommerstid er hytta et fint startsted for Rallarvegen.

Åpningstider 2014

• Vinter:  2. mars - 11. mai
  • 15. mai - 18. mai.
    (Kun forhåndsbestilling Skarverenn-helga og 17.mai-helga.)
  • Sommer: 29. juni  - 21. september

Vintereventyrer venter deg på Finse! 17.mai-feiring på Finse har lange tradisjoner Bestyrerne Rigmor og Edvar Sæbø foran Finsehytta.

Dette skjer på hytta i 2014

Gjennom sesongen kjører vi en rekke aktiviteter på Finsehytta. Under finner du en oppsummering av de planlagte aktivitetene på Finsehytta i 2014.

• Påske 11. - 21. april
  • Aktivitetsleder for barna i siste halvdel av påsken
  • Skarverennshelgen 25. - 27. april. (Kun forhåndsbestilling. Dessverre fullt.)
  • 17. mai feiring. Langhelg 15. - 18. mai. (Kun forhåndsbestilling)
  • Finseblues 27. - 29. juni.   Se under" Dette skjer på hytta"
  • Tradisjonsbakst 4. juli - 6. juli.

For reservasjon, vennligst send mail til finsehytta@turistforeningen.no. Ved reservasjon er det alltid med full pensjon.

Finseblues 2014: 27.-29. juni

Flott høstdag ved Finsehytta på Hardangervidda  Dette er 6 året Finsehytta arrangerer Finseblues. I år er det Knut Hem som vikarierer som Blues General for JT Lauritsen. Han har med seg noen av artistene som spilte i bandet Meget i sløyd, som er noe av det aller beste som er å oppdrive av bluegrass-musikere på denne siden av Atlanter'n.

Eget mikrobryggeri på Finsehytta

sandhaug juni lite.jpgPå Finsehytta kan du drikke øl fra eget bryggeri. Bryggeriet heter "Finse 1223 microbryggeri"