Del | Tilbake | Skriv ut | Tips en venn

Velkommen til Finsehytta

Finsehytta er et fantastisk utgangspunkt for turer både sørover på Hardangervidda og videre inn i Skarvheimen. Hytta ligger sentralt plassert midt imellom Hardangerjøkulen og Hallingskarvet. Med tog nesten til døra er Finse stedet for skiturer til lang ut i mai. På sommerstid er hytta et fint startsted for Rallarvegen.

Åpningstider 2015

• Vinter: 1. mars  - 17.mai (Kun forhåndsbestilling til Skarverennhelgen 17.-19.4 og 17.maihelgen 14.-17.5.)
  • Sommer: 28. juni - 20. september

Dette skjer på hytta i 2015

Gjennom sesongen kjører vi en rekke aktiviteter på Finsehytta. Under finner du en oppsummering av de planlagte aktivitetene på Finsehytta i 2015.

• Finseblues 26. - 28. juni. 2015
  • Tradisjonsbakst 3. juli - 5. juli. 2015

For reservasjon, vennligst send mail til finsehytta@turistforeningen.no. Ved reservasjon er det alltid med full pensjon.

Selvutvikling og telemarksving - Finse

Gestaltpraksis på ski.

I dette kurset våger du kanskje smake på ditt eget "grunnfjell", og oppdager at det er like fascinerende og vitaliserende som de luftigste fjelltopper. Her vil du få telemark- og fjellskikurs sammen med selvutvikling i gruppe. Kurset er ikke for deg som vil gå langt og fort på ski, men om du derimot ønsker mer trygghet på deg selv, bedre helse, grunnleggende tillit og glede i livet -  og samtidig vil mestre svingteknikk i fantastiske omgivelser - DA er DETTE KURSET for deg!

Eget mikrobryggeri på Finsehytta

sandhaug juni lite.jpgPå Finsehytta kan du drikke øl fra eget bryggeri. Bryggeriet heter "Finse 1223 microbryggeri"